Shape

Highlights

  • Product
    Raw genever
  • Product
    Sweet spiced genever
  • Product
    Aged 6 years
  • Product
    PX 7 Years
  • Product
    Dutch Paloma
  • Product
    Dirty Genever
  • Product
    Straaljager
  • Product
    Beerenburg Cola
ShapeShape Nieuws

Sober is the new cool

Zero Zero 24, onze eerste non-alcoholische spirit.
Divider
Single image
Divider

Met de introductie van Zero Zero 24 zetten we onze eerste non-alcoholische spirit op de markt. Het kruidendistillaat op basis van jeneverbes, lavendel en vlierbloesem is een ode aan Rijke Jenever No. 24, die ooit ontworpen is door de 2e generatie Hooghoudt. De alcoholvrije drank wordt geserveerd met tonic of bruiswater en is ideaal voor de momenten waarop er even niet gedronken wordt – om wat voor reden dan ook.

Non-alcoholische cocktails hebben de afgelopen jaren snel aan populariteit gewonnen. Trends als Dry January en Sober October hebben voor een bewustere vorm van omgaan met alcohol gezorgd. Het assortiment van non-alcoholische spirits was tot nu toe echter beperkt – iets waar wij nu verandering in proberen te brengen.

‘Ook niet-drinkers verdienen de volledige ervaring als ze uitgaan’, stelt Lennart Deddens, voormalig Beste Bartender van Nederland, tegenwoordig eigenaar van The Stockroom. ‘De tijd dat de BOB er een beetje bijhangt met een spa-rood is voorbij en mensen die om gezondheidsredenen niet drinken, willen ook cocktails met diepgang. Zero Zero 24 biedt dat – het heeft echt alles behalve de alcohol en de calorieën.’

Bert Hooghoudt, de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf, zegt: “Het meest dierbare aan dit bedrijf is dat we innoveren op basis van het verleden. Het is heel bijzonder dat we iets geheel nieuws creëren op basis van het recept dat mijn opa Ludolf Wietse Hooghoudt in de vorige eeuw maakte. Dat maakt Hooghoudt naar mijn idee zo bijzonder en is de reden waarom we nog steeds nieuwe klanten aanspreken.”

De lancering van Zero Zero 24 volgt kort na de onthulling van onze nieuwe identiteit en de lancering van RAW Genever en Aged Genever 5 years. Alle recente aankondigingen reflecteren de aangescherpte focus op de moderne consument en markeren de komst van het aankomende jenevertijdperk.

2/6